Ons logo

Ons logo is een best complex ontwerp waar de ontwerpers goed over nagedacht hebben. Het bestaat uit verschillende delen.

Om te beginnen zien we de naam van onze vereniging, de plaats waar de vereniging is en het jaar van oprichting op het logo staan.

Vervolgens zien we twee ringen, een oranje en een blauwe. Deze ringen zijn de kleuren van onze scouting vereniging.

Daarna zie je een franse lelie met een touw eromheen, dit symbool hanteert scouting.

Ook zie je een gele lijn, deze is in de vorm van de straat waaraan wij gevestigd zijn. Zo is de kronkelige blauwe lijn precies in de vorm van de gracht die om ons mooie terrein heen ligt. De groene achtergrond staat symbool voor de natuur, een plek waar een scout graag komt!

Tot slot zie je een tent staan, dit is waar wij op kamp in slapen, en je ziet een grote platte knoop, dit is de knoop die wij vroeger in onze dassen maakte.